Dag 11: het diploma laat op zich wachten

22 oktober 2023 - Assisi, Italië

Vol verwachting werden we wakker op een regenachtige ochtend na een doorwaakte, want pijnlijke teen, nacht. Het diner was gisteren erg vermakelijk door de bediening en de slaap kwam spoedig doch de pijn won het van de slaap. Assisi wordt gewekt door uitbundig klokgelui dus uitslapen was niet mogelijk en de engelse mis wilde Paul niet missen. Een snel kopje Americano en warm croissantje met chocolade waarvan de inhoud op mijn broek druppelde kleurde ook mijn baard chocolade bruin. In de basiliek de dienst deels bijgewoond en tussendoor het graf van St Francesco bezocht en ook hier weer handen geschut met de  andere bezoekers! Het pelgrim kantoor zou om 10 uur opengaan maar broeder George uit Argentinie was nog niet zover. Voor mijn moeder een kaarsje aangestoken en een moment in gedachten geweest bij haar overlijden 26 jaar geleden. Na een rondje sightseeing nogmaals aangeklopt en als enige pelgrims een strenge controle gehad en een mooi testemonium verkregen. Vervolgens Debbie en twee andere pelgrims bij de uitbundige souvenier winkels ontmoet en een Thau of Tau kruisje gekocht als aandenken. Rondgeslenterd, Ferrari bekeken, contrareformatie kunst bezocht, toeristen broodje en stenen winkel bezocht en bus uitgezocht voor morgenochtend. Treinkaartje besteld en accommodatie geregeld door Paul die doorloopt richting Rome. Nog even winkelen, borrelen en dineren. Het leven is zo slecht nog niet.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Herman Brans:
    22 oktober 2023
    Alweer je 2e diploma in korte tijd.
    Chapeau 👏👏👏
  2. Peter van der Veer:
    22 oktober 2023
    Dank je wel, morgen een kaarsje?!
  3. Evelien:
    23 oktober 2023