Dag 3: De afdaling

14 oktober 2023 - Pieve Santo Stefano, Italië

Gisteravond in het klooster na de prachtige zonsondergang een voedzame broth en salade met zeevruchten en mozzarella en tomaatjes gegeten in een behoorlijk volle eetzaal met gelovigen. Heerlijk wijntje en met Paul en de lege flessen een systeem opstelling gedaan. De kurken deden ook mee🤪 Na onze gesprekken over diepzee lassen en volt, ampère en watt of wattage een heel ander onderwerp! Vanochtend met de monniken en nonnen in het kerkje de ochtend dienst bijgewoond en prachtige liederen beluisterd, zie de video’s. Het klooster ligt op 1125 m en stamt uit 1227 en de ochtend mist in de vallei is prachtig om te zien.zie de foto’s. Ontbijt was goed en na enig puzzelen de route gevonden en geklommen naar 1250m en daarna geleidelijk naar lagere en per 100m 1graad warmere lucht. Door een beukenbos dat overging in een naaldbomen bos. In de buurt van Pieve Santo Stefano werd La Casteleria aangegeven ons b&b en zo kwamen we bij een hek op een verlaten boerderij waar we overheen moesten klimmen. Een hek met scherpe punten dus een beetje link als hindernis 🤣 ons B&b is erg primitief en nu slapen we ook op een zaal met een dame uit California met de spirituele naam Sitabai want dat is mooier dan Vivian. Beter dan de snurkende Sloveniers van gisteravond, maar je weet nooit wat je wachten staat op een Camino 😎

1. Zus:
    14 oktober 2023
    Wegwijzers in de war? Mooie tocht!
  2. Peter van der Veer:
    14 oktober 2023