Dag 7: Mijn openbaring

18 oktober 2023 - Gubbio, Italië

Ik heb dit al eerder willen delen. Pelgrimstochten worden geacht een openbaring te veroorzaken net als dat bij illustere voorgangers zoals st Franciscus is gebeurd op weg van Assisi naar la Verna en terug naar Rome. Mijn openbaring vond plaats na mijn pensionering in Alphen aan den Rijn. Na vele jaren ict management met als hoop organisaties vooruit te helpen kwam het inzicht dat de tijd was aangebroken om geld te verdienen. Het lijkt strijdig maar het eerste kwam voort uit idealisme en stelde het tweede op een lager plan. Toen ik vanochten in Hotel Tinca aan Pelgrim Debbie vroeg of zij al een openbaring had gehad wist ik niet dat Paul dat later op de dag als observatie/ opmerking terug zou geven hetgeen leidde tot een filosofische rondgang tussen o.m egocentrische verlangens en autonoom gedrag, persona’s en roofvogels die spiegels voorhouden.  Vandaag 28000 stappen en gisteren een heerlijke spaghetti carbonara en lamsvlees als secondi piatti genoten. Erg moe na een lange tocht. Vandaag ruim 20 km maar vlakkere stukken gekozen. Prima huis gehuurd met alle voorzieningen en op tijd ond bezoek aan Perugia gepland plus de tocht naar Assisi in twee etappes en twee dagen verblijf alvorens de trein te nemen naar Florence op dinsdag.
Zijn de foto’s met de tabaksbladeren al herkend?

Voor we vanavond uit eten gaan nog even tv kijken want de wereld staat in brand 😫