Dag 8: Gubbio and Perugia een toeristische dag

19 oktober 2023 - Perugia, Italië

Na ons 5 gangen diner in di Lupo en een goede Gamay wijn lekker geslapen in ons huis met twee slaapkamers en badkamers. Vanochtend uitgeslapen en ontbeten in Gubbio. Tijdens onze speurtocht kwamen we Sitabai of Vivian uit California tegen in een deuropening van een hotel voor haar te ontwerpen tour voor amerikaanse klanten. Het moet makkelijk en interessant zijn dus niet ingewikkeld en armoedig zoals pelgrims dat veelal wel ondergaan en desondanks het pelgrim gevoel wel in stand houden. Van Sitabai kregen we de tip om in een bird cage lift te gaan staan op weg naar de top waar we de zuilen hebben gezien die jaarlijks op 15 mei worden rondgedragen met heilige figuren! Een uitbundig feest. Aldaar ook een thau gekocht tegen de pest voor op mijn pet! Je weet maar nooit. Toen op een holletje naar de bus op weg naar Perigia met een ticket dat achteraf geen retour bleek te zijn. In Perugia met de roltrappen omhoog naar de oude binnenstad en Etruskische bron. Fantastische foto’s gemaakt in het open lucht museum met griffioen en leeuw figuren. Gelunched, chocola gekocht, geslenterd en bijna de bus gemist op weg naar ons volgende avontuur!

1. Marja Kouwenhoven:
    19 oktober 2023
    Het ziet er allemaal fantastisch uit! Fijn dat jullie het zo leuk hebben met elkaar! Lekker genieten!
  2. Roel van der VeerSr:
    19 oktober 2023
    Bijzondere foto’s en wat een bijzondere reis maken jullie.
    Alle indrukken die jullie ervaren , geeft bij mij wel een indruk wat jullie mee mogen maken.
    Persoonlijk denk ik dat deze reis veel doet met je persoonlijkheid en je jezelf wel als geslaagde. Pelgrims kunt beschouwen nu .
  3. Herman Brans:
    19 oktober 2023
    Het valt me op dat er zoveel mooie dames op de foto staan.
    Zijn die allemaal deep gefaked? Of zijn ze naturel?
  4. Peter van der Veer:
    19 oktober 2023
    Het verschil is bijna niet te zien😂