Dag 9: de charme van chaos

20 oktober 2023 - Valfabbrica, Italië

Na een nacht met wilde dromen over griffioenen en waterputten en heiligen die worden rondgedragen vanmorgen weer ingepakt en de deur achter ons dichtgetrokken. Helaas stonden mijn stokken nog binnen dus moesten we de verhuurder laten komen om de deur weer open te doen. De afstand naar ons nieuwe verblijf bedroeg meer dan 30 km op en neer door de heuvels dus we wilden het eerste industriegebied passeren met de bus na een vlug ontbijt. De bus reed echter pas om 11:50  en dat was natuurlijk te laat. Nieuwe route, vlug ontbijten, bus uitzoeken, kaartje kopen, het werd een chaotisch besissingsproces in contact met de kioskhouder en googlemaps, komoot en Paul en de buschauffeur. Maar uiteindelijk konden we vertrekken op weg naar Castello Giomici! De voorlaatste etappe naar Assisi. De bus stopte bij een barretje waar we koffie met taart konden krijgen voor 4,60€. Om uit Gubbio te komen hebben we een beetje gesmokkeld en alsnog langs de beton fabriek en beton auto’s ons een weg moeten banen tot we in rustig gebied aankwamen. Klimmen en dalen van 300 naar 600m en weer terug tot we uiteindelijk in de buurt van onze agriturismo Castello Giomici aankwamen en we de vraag voorgelegd kregen vlak voor aankomst om 16 uur wat we voor diner om 20 uur we wilden hebben. Ook hier heeft Google Translate kunnen helpen om de keuze voor de anti pasti, primi piatti en secondi piatti te kunnen maken, zie de foto’s van het oorspronkelijke en het vertaalde menu!!! Boeiende literatuur! Prachtige locatie, mooie kamers en ontvangen door de kasteelheer! Leuke trouwlocatie! Morgen naar Assisi twee dagen en een nieuw diploma ophalen voor deze bijzondere Pelgrimstocht!