Dag 13, Santiago

19 september 2023 - Santiago de Compostela, Spanje

We zijn er na een wandeling van 22,4 km. 34000 stappen. Prima hotel vlak bij het centrum en een dag om alles rustig te bekijken. Vanochtend vroeg op pad, het zijn de fijnste kilometers. Meteen in de colonne van vooral duitsers en amerikanen. Onderweg nog wat moppen getapt en verhalen uitgewisseld over belevenissen tijdens ons werkzame leven. Paul blijkt in Schotland op een incentive reis te zijn geweest bij Wick in een kasteel en roemde de schotse gastvrijheid. Ik kwam daardoor pardoes in de emotionele fase want ik heb aan Schotland veel herinneringen! Morgen wellicht nog de spiritualiteit zijn werk laten doen en dan zijn we rond🤪 Op de foto’s nog een doedelzak speler en een ontmoeting met een watertapper. Op mijn vraag aan een amerikaan met een baard of hij nog naar de barbier dacht te gaan kreeg ik als wedervraag of ik wellicht in contact was geweest met zijn vrouw want die had er ook al een voorstel toe gedaan. Die vraag heb ik bevestigend beantwoord, telepathisch gezien. Bij binnenkomst in Santiago een ontmoeting gehad met een jawel schotse dame die de Camino net had afgesloten. Fit like. Het lijkt wel of the Camino provides echt van toepassing is. Elke keer als we iets nodig hebben dient het zich aan, op de seconde precies. Ik ben benieuwd wat morgen en de avond ons gaat brengen. Ik ga nu op zoek naar een souveniertje en het biertje nuttigen dat Rob ons heeft aangeboden, heerlijk. Weet iemand wie de figuur is boven in de Kathedraal? Makkie! Vergeet niet de video’s te bekijken onder andere die van de man met één been.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Michiel:
    19 september 2023
    Mooie tocht hebben jullie gehad. Ken de kust. Na deze pelgrimstocht zijn jullie van alle zonden verlost!!
  2. Zus:
    Mooi verhaal weer! Gewoon al in Santiago aangekomen 💪🏻
  3. Herman Brans:
    Proficiat mannen.
    Wat mij betreft hebben jullie een volledige aflaat verdiend.
    Jacobus en de bisschop van Santiago zullen het ermee eens zijn.
  4. Roel van der VeerSr:
    20 september 2023
    Gefeliciteerd mannen, mooie prestatie geleverd en met Herman eens omtrent de aflaat.
    Op audiëntie bij de Bisschop dan maar.
    Geniet nog van de laatste dagen en neem de enorme indrukken mee naar huis .
  5. Marja Kouwenhoven:
    20 september 2023
    Heel hartelijk gefeliciteerd! Prima prestatie geleverd. Petje af!
    Geniet nog na van alle indrukken en een goeie terugreis! Groetjes, Marja
  6. Toby:
    20 september 2023
    Dankjewel. Weer een mooi verhaal en tja, toeval bestaat niet, toch?
    Veel succes en plezier toegewenst.
  7. Roel:
    20 september 2023
    Geweldig! Goed gedaan mannen.
    Nu de Aflaat en dan weer opnieuw een mooie lijst met zonden opbouwen voor de volgende keer… ik neem tenminste aan dat jullie nu al besloten hebben dit niet bij een keer te laten 😁
  8. Paul:
    20 september 2023
    Peet, bedankt! Het was een mooie reis en een fantastische belevenis om met jou van Porto naar Santiago te wandelen. A true friend you are!
  9. Peter van der Veer:
    21 september 2023
    Veel wijsheid gewenst, Paul. Ik heb genoten en gelachen en geleerd. Een nieuw raam met mogelijkheden! Hoe mooi is het dat we samen in vriendschap dit hebben kunnen doen! Hugs, Peter
  10. Peter van der Veer:
    21 september 2023
    Welke zondes kan ik nog toevoegen, Roel?😊
  11. Roel van der VeerSr:
    21 september 2023
    Wat mij persoonlijk raakt is dat jullie oude buurjongens zijnde , na zoveel jaren nog steeds ware vriendschap hebben. Dat heeft deze pelgrims tocht wel bewezen.

Dat is zoveel waard.!