Dag 7, The way of the pelgrim

13 september 2023 - Baiona, Spanje

Vandaag geleerd over een paar belangrijke zaken mbt het pelgrimeren. Bijvoorbeeld over hoe vind je water als er geen kraan is? Bezoek een kerkhof!  Daar is altijd water! Goed om te weten. De dag begon met een stijf lichaam en een zeer mager ontbijt. Afscheid genomen van de gastvrouw Maria en andere pelgrims uit Amerika en Ierland. Gestart met opnieuw de laatse drie km van gisteren die we te veel hebben gelopen en terug moesten. Gaandeweg het ontbijt aangevuld met croissant chocola en verse sinaasappel sap. De pelgrims uit Amerika kwamen we in overvloed tegen en ze waren duidelijk herkenbaar aan de hoeveelheid lawaai en ruis die werd geproduceerd. Hello, how are you today. Na deze ontmoetingen fors gestoken door horzels en nu op 4 plekken bulten en jeuk. We lopen nu deels in het binnenland op grotere hoogte over oude Romeinse paden. Paul speelt romantische muziek. Aangekomen in Baiona supermarkt bezocht voor fruit en veiligheid speld en hebben we gezwommen en Paul heeft op een klein biertje getrakteerd. Bij aankomst in ons 1 ster hotel in Sabaris zijn we ingewijd in de geheimen van het digitale liefdesleven van de 80 jarige eigenaar. Heerlijk gedouched en de was gedaan. Zo dadelijk op zoek naar een sterrenrestaurant om de hoek voor het diner. Morgen naar het noordoosten richting Santiago via Vigo. Weet iemand of van de pompoen soep te maken is of is het kalebas die de dame bij de kruiwagen aan ons laat zien?

1. Herman Brans:
    13 september 2023
    Het is een fles pompoen, daar kun je flespompoensoep van maken.
    Buen Camino
  2. Roel:
    Jazeker…..
  3. Roel van der VeerSr:
    13 september 2023
    Inderdaad Paul weet het wel.
    Prachtige foto’s die jullie laten zien , is mooi meegenieten en meemaken van deze tocht .
    Naar mijn gevoel is deze pelgrims tocht enorm vormend en komen jullie als andere wezens weer in Nederland terug.
    Heel veel succes met het vervolg van deze wandeling.
  4. Roel van der VeerSr:
    14 september 2023
    Recept flessenpompoensoep:
    1,5 kg fles pompoen,2 middelgrote uien, 2 teentjes knoflook, 250 gr, Winterspelen, 4 el olijfolie, 2 laurierblaadjes, 2 te. Komijn, 1 groente bouillonblokje, 1 lt water, 2 te. Tabasco , 125 gr. Crème fraiche, staafmixer en koken maar , erg lekker .
    En waar ik Paul zij moet natuurlijk Herman zijn ,sorry te haastig geweest .
    Kunt ook kopen in een kant en klare zak of blik , ha ha…
  5. Evelien:
    14 september 2023
    Haha erg benieuwd naar het ‘digitale liefdesleven’. Jullie maken wel wat mee zo te horen 😁
  6. Ivo De Bree:
    15 september 2023
    Wow. Mooie reis hoor.
    Dat ziet er indrukwekkend uit Peter. Nog een mooie reis toegewenst. Be safe.
    Gr ivo