Dag 9, Ignoreren

15 september 2023 - Redondela, Spanje

Vandaag gefilosofeerd over de zonde en de relatie kerfstok en Boetedoening! Hoeveel kerven zijn een bepaalde zonde en welke Boetedoening past bij een aantal kerven? Is een leugen 1 kerf en 1 wees gegroet je? En hoeveel is dan een zondige gedachte? Het zijn maar voorbeelden uiteraard 😉🤔😊 de reis begon vanochtend met mijn voornemen om geluid of ongemak  te ignoreren zoals Paul dat noemt vanuit het Noors, je er niet door van de wijs laten brengen. Soms lastig als het een horzelbeet is die geignoreerd moet worden of een blaar.  Bij het ontbijt hebben we vader met zoon gezien die zich voorbereiden op een proefwerk rekenen. De vader gebruikte daarvoor de gok machine one arm bandit. Zo gaf hij ruim een kwartier het voorbeeld waar zijn zoon de dag  mee mocht beginnen. We hebben ook gezien hoe de scholen zich vulden met kindertjes in de leeftijd 6-16 jaar. Vandaag weer 20 km gedaan en nu alle accommodaties vooruit geboekt want het wordt steeds drukker. Minder dan 100 te gaan en dat is precies de minimum afstand voor het begeerde certificaat. Weer veel Amerikaanse pelgrims die heel veel stress met zich mee dragen en daar ook steeds naar verwijzen. Ignoreren moet je leren. Veel hoogte meters gelopen en kennis genomen van het noodweer elders in Spanje. De predident van de voetbal bond in Spanje is eindelijk afgetreden en Paul en ik zijn geïnterviewd door de krant Atlantico weekend editie. Morgen even checken. Als we het advies van de meneer op de verbouwde trambaan hadden gevolgd hadden we de journaliste niet ontmoet! De camino provides! Prachtige villa gevonden. Paul oefent nu het ignoreren van de vliegen. De vraag die ons bezig houdt is wat er bewaard wordt in de kleine schuurtjes naast de woning. Zie foto en wat is naam van de vreemde pompoen op de foto?

1. Herman Brans:
    15 september 2023
    De pompoen is een flespompoen , dat had ik al geschreven. De antwoorden worden ook geignoreerd?
    Het huisje is een voor deze streek traditioneel opslag-schuurtje voor mais of graan.
    Het staat op palen en de bodem steekt buiten de palen uit. Hierdoor kunnen de muizen niet bij de voorraad.
  2. Peter van der Veer:
    15 september 2023
    Heel goed Herman, maar de pompoen in de meest recente foto is toch een kalebas? Img 6111?!
  3. Roel van der VeerSr:
    16 september 2023
    Die Herman toch ,lekker nuchter mens , moet je zeker niet ignoreren.
    Verder merken dat de Pelgrims reis zijn invloed heeft op jullie overpeinzingen , gaan de goeie kant op .
    Nog maar 100 te gaan ,heerlijk toch . Geniet ervan en tot de volgende block.
  4. Peter van der Veer:
    16 september 2023
    Haha😁
  5. Zus:
    17 september 2023
    😂😂 mijn reactie op de witte vogel werd ook geignoreerd . We wijten het maar aan het nog onder de knie moeten krijgen
  6. Peter van der Veer:
    17 september 2023
    We denken dat het een Ibis was maar ik weet het nog niet zeker 😅