Dag 10, Komoot

16 september 2023 - Pontevedra, Spanje

We gebruiken een App die heet komoot maar ook gronze en Google maps en de camino bewegwijzering. Soms hebben we desondanks niet altijd het goede pad of zijn er verschillende opties om de weg te vervolgen. Of we missen de afslag als we niet opletten maar kletsen. Bijvoorbeeld vandaag hebben we een extra mooie route langs een beek gelopen en daarin onze voeten kunnen afkoelen. We hebben ook de twee Amerikaanse dames Marylin en dochter Audry met wie we spaghetti hebben gegeten een paar dagen geleden weer ontmoet. De toegangsroutes naar Santiago komen dichter bij elkaar naarmate we dichter bij Santiago komen en er begint een file te ontstaan van peregrino's en peregrina's gedurende de laatste 60 km. Het vandaag gaan regenen maar het weer was prachtig. Ontbijt bestond hoofdzakelijk uit zoetigheid hetgeen de dikke buiken die wij waarnemen verklaard en we hebben onderzocht of we inmiddels in krant Atlantico staan! De kiosk eigenaar sprak aardig Nederlands omdat zijn vader in Zaandam bij de Honig had gewerkt. Morgen komt de krant ook uit dus morgen ff checken. Vandaag oude brug over de Rio verduco in Arcade belopen. Het pelgrim gevoel doet je dan wel beseffen hoe en hoeveel voorgangers er zijn geweest. Gisteren heerlijk gegeten en reuze gezellig gehad elkaar en het bedienend personeel.

1. Roel van der VeerSr:
    17 september 2023
    Zijn wel hele leuke foto’s die jullie mogen maken op deze Pelgrimstocht .
    Leuke ontmoetingen ook .
    Zijn mooie ervaringen die je zo op doet .
    Succes nog verder voor de laatste loodjes.